اخبار پزشکی سلامت و زیبایی

مقالات پزشکی سلامت، مطالب مربوط به پوست و مو، ناخن و زیبایی

اخبار پزشکی سلامت و زیبایی

مقالات پزشکی سلامت، مطالب مربوط به پوست و مو، ناخن و زیبایی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ا پیشرفت تکنولوژی دیگر پزشکان اطلاعات بیمار را به صورت دستی یادداشت نمی‌کنند و برای تمام کارهای مورد نیاز خود از نرم افزارهای پزشکی و مدیریت مطب استفاده می‌کنند که این عمل باعث افزایش دقت پزشکان شده و تمامی اطلاعات بیمار، موارد مربوط به حسابداری و ... با چند کلیک ساده انجام می‌شود، نرم افزار مطب آسان طب می‌تواند به عنوان بهترین دستیار برای پزشک باشد که امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد و پزشکان می‌توانند با نصب این نوع نرم افزار بر روی کامپیوتر خود، تمامی امور مربوط به مدیریت بیماران مطب که قبلا با روش سنتی و کاغذ و قلم انجام می‌شد را با روش نوین و استفاده از اتوماسیون انجام دهند. این نوع نرم افزار نه تنها برای پزشک مزایای فراوانی دارد بلکه باعث سهولت کار بیمار هم شده است و بیماران می‌توانند با تهیه قبض و گزارشات دقیق از پرونده‌های خود، وضعیت حساب و خدمات انجام شده را ملاحظه داشته باشند. نرم افزار مطب عموما شامل سیستم نوبت دهی یا رزرو وقت، پرونده الکترونیک بیمار، امور مالی و مدیریت، امور بیمه‌ای و ... می‌باشد که در ادامه به تفصیل برای شما ویژگی‌های نرم افزار مطبی که کاربرپسند و ایده‌آل باشد را بیان می‌کنیم همچنین لینک دانلود نرم افزار مطب رایگان نیز در زیر برای پزشکان محترم قرار گرفته است.

نرم افزار مطب

دانلود نرم افزار مطب رایگان

پزشکان عزیز می تواند از طریق قسمت دانلود نرم افزار مطب در سایت آسان طب فایل های نصبی این نرم افزار دانلود نموده و سپس با توجه به سیستم عامل ویندوز مورد نظر خود، آن را نصب نمایند. توجه داشته باشید که تمام مراحل نصب و راه اندازی به راحتی و به صورت خودکار انجام می‌گردد.

سیستم پذیرش بیماران نرم افزار مطب

در واقع قلب تپنده یک نرم افزار مطب، سیستم پذیرش آن است. این سیستم از بدو ورود بیماران یا مراجعین تا مرحله ترخیص ایشان، تمامی امور مربوط به تشکیل پرونده پزشکی، ثبت خدمات ارائه شده، صورتحساب و ... را در بر می‌گیرد. همچنین در سیستم پذیرش بیماران است که تعیین می‌کنید کدام پزشک یا دستیار خدماتی را برای مراجعین انجام داده‌اند. توسط نرم افزار مطب جدید شما می‌توانید در کثری از ثانیه اطلاعات بیمار یا مراجعه کننده را در سیستم ثبت کنید و بلافاصله بعد از آن برای ایشان قبض و صورتحساب مربوطه را چاپ نمائید. قبض پیش فرض نرم افزار به صورت 8 سانتی است و از تمامی پرینترهای موجود در بازار پشتیبانی می‌نماید. همچنین پس از پذیرش بیماران با مراجعه به بخش لیست پذیرش می‌توانید گزارش کارکرد خاص از کل پذیرش‌های انجام شده در بازه زمانی خاص تهیه نمائید و اطلاعات را بر اساس پزشک، دستیار، بیمار خاص فیلتر نمائید.

سیستم نوبت دهی بیماران (رزرو وقت)

نرم افزار مطب

همانطور که می‌دانید اکثر مطب‌ها به دلیل ازدهام مراجعین خود، مستلزم نوبت دهی قبلی یا رزرو وقت هستند که در گذشته، منشی مطب این امور را توسط یادداشت گذاری در سر رسید یا دفتر خود انجام می‌داد. امروزه با استفاده از نرم افزار مطب که یک سررسید مجزا برای هر پزشک ایجاد می‌کند می‌توانید این عملیات را توسط سیستم رایانه‌ای انجام دهید. بدین صورت که نرم افزار امکان ساعت بندی و وقت ویزیت خالی را برای هر پزشک به صورت مجزا ایجاد می‌کند و منشی یا اپراتور با چند کلیک ساده می‌تواند در این وقت‌ها، اطلاعات بیماران را ثبت نماید و برای پزشک گزارشات مربوطه را لیست نماید. همچنین سیستم نوبت دهی نرم افزار مطب به طور خودکار قادر است ارسال پیامک یادآوری تعیین وقت ویزیت را برای بیمار و همچنین برای پزشک معالج و دستیار نیز ارسال نماید.

سیستم حسابداری مطب

اغلب پزشکان در جریان هستند که مطب‌ها نیز مانند سایر مشاغل دارای سیستم حسابداری هستند. حسابداری که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است و پارامترهایی نظیر: درصد بندی سهام سازمان‌های بیمه کننده بیماران، فرانشیز و سهم پزشک و دستیار از خدمات ارائه شده به بیمار، از جمله موارد آن می‌باشد. در نرم افزار مدیریت مطب آسان طب، تمام عملیات حسابداری و پرداختن به امور مربوط به حسابرسی مراجعین، طی سالها مشاوره‌ی کادر توسعه دهنده آن با بسیاری از پزشکان صورت گرفته است. در این سیستم انعطاف در نحوه محاسبه درصد بندی سهم پزشک، سهم بیمار، بیمه و ... طوری تعبیه شده است که پزشکان قادر هستند آنگونه که تمایل دارند و سیستم مطب خود را بر اساس آن پایه‌ریزی کرده‌اند، محاسبات انجام پذیرد. بعنوان مثال: در برخی مطب‌ها، درصد سهم پزشک با توجه به پرداختی بیمار محاسبه می‌گردد و در برخی دیگر با توجه به هزینه خدمت. این دو از نظر حسابرسی با یکدیگر تفاوت دارند در روش اول، هرگاه بیمار تسویه حساب خود را انجام داد، عملیات محاسبه درصد اتفاق می‌افتد اما در روش دوم هنگام پذیرش و بدون در نظر گرفتن مبالغ پرداختی بیمار. حتی این امکان وجود دارد که برای محاسبه درصد سهم پزشک و دستیار، بتوان خدمات را از یکدیگر تفکیک کرد. مثلا برای یک پزشک یا دستیار که خدمتی خاص ارائه می‌کنند 50 درصد و برای خدماتی دیگر 30 درصد سهم لحاظ گردد. سیستم درصد بندی سهم بیمه نیز بدین صورت امکان پذیر است. از طرفی دیگر سیستم تسویه حساب برای بیمار نیز می‌تواند دوره‌ای انجام گردد و طی چند پرداخت در زمان‌های گوناگون. تمامی موارد فوق با توجه به نوع گزارشگیری از سیستم پذیرش و صندوق قابل بهره برداری است. پزشکان عزیز برای چک کردن این امور کافی است از قسمت بالا نرم افزار مطب را دانلود کرده و چند پذیرش با خدمات گوناگون و درصد بندی مختلف انجام دهند. لازم به ذکر است مطب‌هایی که سیستم حسابداری این چنینی یا درصد بندی ندارند نیز می‌تواند بدون تغییر در روند محاسبه درصد، عملیات حسابداری را به صورت ساده و پیش فرض برنامه انجام دهند.


سیستم مدیریت بیماران مطب

شاید مهمترین اطلاعات برای یک پزشک، پرونده‌های بیماران مطبش باشد. این پرونده‌ها تمام اطلاعات پایه‌ای مربوط به مراجعین را در بر می‌گیرد. اطلاعاتی شامل مشخصات فردی، آدرس و تلفن، سوابق پزشکی، آلرژی به داروی خاص و ... که با توجه به این اطلاعات می‌توان بعدا برای آن پذیرش یا نوبت دهی مجدد انجام داد. دارا بودن سوابق و اطلاعات اولیه بیماران باعث تسریع در عملیات پاسخگویی به ایشان و همچنین سازماندهی بهتر پرونده‌های پذیرش و دیگر امور می‌گردد. بخش مدیریت بیماران نرم افزار مطب امکان طبقه‌بندی بر اساس گروه و حروف الفبا را داراست و منشی مطب می‌تواند بر اساس مشخصات بیمار، کدملی، گروه و پزشک معالج و ... به آن دسته از بیمارانی که مد نظر خویش است دسترسی داشته باشد؛ از این اطلاعات گزارش تهیه نماید یا برای ایشان پیامک ارسال کند و یا پذیرش و وقت دهی انجام دهد. حتی امکان خروجی از لیست کل اطلاعات بیماران در محیط‌های اکسل و اکسس نیز وجود دارد.

منبع: آسان طب
  • اخبار پزشکی سلامت